FAQ

Vi är här för att hjälpa dig! Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna gällande köp, returer och leverans m.m. Om du inte finner svar på din fråga här, vänligen kontakta oss på support@sportrea.se

De vanligaste frågorna

Var är mitt paket?

Leveranstid för standardleverans är 3-5 arbetsdagar, räknat från dagen efter du la din beställning
Får paketet plats i din brevlåda levereras det i första hand dit.
Får det inte plats i din brevlåda hamnar paketet hos ditt utlämningsställe och du får då en avisering till ditt registrerade telefon nummer eller mail.

Saknar du din ordebekräftelse?

Har du inte fått din orderbekräftelse kort efter att du gjort din order, kan det betyda att något gått fel med ditt köp.
Om du inte finner felet, prova igen eller kontakta oss via kundtjänst. Support@sportrea.se
Vi svarar så fort vi har möjlighet.

Vad gör jag om min vara blivit restnoterad?

Om du haft otur och fått din vara restnoterad kommer den tyvärr inte att skickas ut till dig.
Det bästa du kan göra är att kontakta oss för vidare information om just den varan du beställt. Teamet på sportrea.se kommer att hjälpa dig så snabbt vi kan för att du som kund ska bli nöjd.

Vad har ni för betalningsalternativ?

Sportrea.se använder sig av betalningsmetoden Klarna.se.

När levereras min vara?

En lagd och beställd order packas samt skickas mellan 1-3 arbetsdagar, då räknat från dagen efter du la din beställning. Får paketet plats i din brevlåda levereras det i första hand dit.
Får det inte plats i din brevlåda hamnar paketet hos ditt utlämningsställe och du får då en avisering till dina registrerade uppgifter.

Vad händer vid en retur?

HAR NI MOTTAGIT MIN RETUR?
Du får en returbekräftelse via mail så fort vi tagit emot din retur.
Det kan ta upp till 14 dagar för en retur att komma fram till oss och behandlas på vårt lager.

KOSTAR DET NÅGONTING ATT GÖRA EN RETUR?

Väljer du att skicka tillbaka så behöver produkten emballeras väl och produkten måste ha etiketter kvar samt skickas tillbaka i originalförpackning. Denna retur/reklamationssedel ska bifogas ihop med returen/reklamationen. Du som kund betalar kostanden för returen.